Перекласти (Translate)

29 вересня 2025

ПАЛЕСТИНА В УКРАЇНІ

ПАЛЕСТИНА В УКРАЇНІ

Вся стрічка всіх соцмереж заповнена скорботою за знищеними в Бабиному Яру жидами в Києві у 1941 році.

Я не знайшов, щоб хтось писав, що жидів знищували німецькі нацисти і за наказами німецьких нацистів. Я розумію, що наступним поколінням наступна хохло-жидярська влада це все подасть, що убивали українці. Мовляв, бо де був розстріл? В Україні!..

Також я не бачу, щоб хохло-жидярське бидло (ну, не українцями ж їх назвати!) серед рюмсань і скиглінь за жидами згадали, що в Бабиному Яру німці також розстрілювали українців. Олена Теліга теж загинула тоді в Яру зі своїм чоловіком...

Наша "українська" (не українська!) державна і народно-стадна пропаганда не розказує, що Ярослав Стецько і Степан Бандера 30 червня 1941 року проголосили у Львові відновлення Української держави. Гітлер, тупий баран, замість надати поневоленим народам свободу і їхні держави, відкинув протягнуту йому 30.06.1941 року українськими націоналістами руку дружби й допомоги.

Пам'ятаєте резолюцію Віча 30.06.1941 року у Львові? «Під проводом українських вождів Стецька й Бандери, під прапором німецького канцлера Адольфа Гітлера Українська держава йде походом на Росію для звільнення Європи від рабства і для встановлення Нового порядку в Європі!» (не буквально, але ідеологія того вікопомного дійства 30 червня 1941 року є такою).

Після проголошення Української держави німці схиляли Бандеру і Стецька відкликати проголошення незалежности України від Радянського Союзу. Наші ідеологи-герої категорично відмовилися. І тому їх німці запроторили до концтабору Заксенгавзен, де вони перебували майже до кінця 2-ї світової війни.

Гестапо почало ловити і розстрілювати українців з бандерівської ОУН(б), б - це бандерівська, бо була ОУН(м), мельниківська, яких не чіпали. Отож, кілька сотень чи понад тисячу (нехай архіви підтвердять) українців-бандерівців у Києві було розстріляно в Бабиному Яру.

Ви десь про це чуєте в дописах хохляцького бидла чи із зелетелевізора з його Єдыным марахвоном?! Нашим хохлам краще плакатися за жидами, ніж за українцями...

З гнівом і ненавистю спостерігаю як Україна потроху і спрокволу перетворюється на Палестину...

Тоді, після Світової війни, палестинці прийняли до себе жидів, яких Гітлер переслідував у Європі. Тепер жиди геноцидять палестинців, убивають їхніх дітей, руйнують ракетами доми і лікарні, морять голодом... Буча №2 і Голодомор №2 на Близькому Сході...

Трамп, президент США, і Нетаньягу, прем'єр Ізраїля, на якого виписано Міжнародним Кримінальним Судом ордер про арешт, мріють очистити місто Газу та все прилегле узбережжя Середземного моря від арабів-палестинців, щоб побудувати там курортні готелі-висотки і трамп-вежі...

Те, що я бачу в Умані на жидівсько-хасидський Новий рік Рош-Га-Шана, мені нагадує Палестину середини 20-го століття. Тобто, це тільки початок...

Якщо ми не зупинимо цю навалу сарани, то з Умані почнеться через пів століття сектор Гази й Палестина в Україні...

А все тому, що державна пропаганда України не згадує, що в Бабиному Яру розстріляно також українських націоналістів-державників!

Ваші діти і онуки-правнуки не повірять, що в Яру лежать кістки і українців...

І тому, коли в паскудні рила хохло-бидла ми з надривом лементували в квітні 2019 року: "Не голосуйте за Зеленського, буде повномасштабна війна!!", а ремиґаюче стадо зі знущальницьким виразом своїх рил, з кривою посмішкою відповідало: "А то що? А то Путін нападе?", - ми вже тоді знали, що це стадо прирекло своїх дітей-онуків гинути на фронті нинішньої російсько-української війни!

Так само й зараз, коли бачимо хасидів в Умані, ізраїльтян у Газі, ми кричимо: "Зупиніть навалу сарани!!".

Не вірите, що станете рабами? Ви, мабуть, ні, не станете. Але своїх дітей, онуків, правнуків ви приречете на рабство!

Роззуйте очі та погляньте щó жиди зробили в Палестині!..

©Андрій Якименко
29.09.2025

22 вересня 2025

ДАТА ДНІПРА

ДАТА ДНІПРА

Дніпру 6 мільйонів років. Так стверджує наука. А ви щó подумали? Я мовлю про ріку Дніпро.

Якщо в кого промайнула спершу думка про місто Дніпро, то знайте, що цю кислу кашу щодо найменування міста заварив нардеп (слава богу, колишній!) Андрій Денисенко. Він тепер служить у Філатова, міського голови Дніпра-міста, заступником. Служить - розумійте буквально. І не у міста, а особисто в його голови - теж. Отакий служака. Вже багато років.

Містяни радіють, що місто "постарішало". Еге, "Ґаудеáмус íґітур ювéнес дум су́мус!" (латинь, університетський гимн середньовічного студентства: "Радійте, поки молоді!").

На соцмережні щасливі верещання про оновлення дати заснування міста Дніпро я написав до рідні:

"1. Поквапливість у питанні дати міста дуже неприємно дивує.

2. Стара Самар не стосується нинішнього Дніпра-міста (далеко від міста), як і Придніпровськ (до 1960-х був окремим містом, потім приєднали до Дніпропетровська). Вже є коментарі, що під Пітером є місто Зеленодольськ на 200 років старіше Пітера. Тепер це район Пітера. То щó, збільшити дату Петербурга?

3. Активістом цієї дати 1526 років Дніпру-місту є Андрєй-сто-рублєй, раніше Корбанів, тепер Філатів пахóлок. Андрій Денисенко закінчив істфак ДНУ, але, бачу, геть не має історичного мислення. І українського політичного теж. Це він, коли був нардепом Верховної Ради, подав законопроєкт про перейменування міста Дніпропетровська на Дніпро. Телепень. Втратив історичний шанс мати місто Січеслав (згодом ми перейменуємо місто на Січеслав, нехай Денисенко не сумнівається). "Люди давно говорили Днєпр, то хай буде Дніпро"... Ідіот. Люди давно місто Константинівку (нині там точаться бої) називали Констаха. То перейменуймо на Констаху?! Довбень! Тепер не зрозуміло про що мова (про річку чи про місто), коли кажуть Дніпро. Я навіть уточнюю завжди: Дніпро-місто чи Дніпро-ріка.

4. Пішли розмови, що наступного року за такої дати створення міста буде 500 років місту. Готується шалений бюджет на цю подію на 2026 рік. Чекаймо розпилу і розкрадання. І Денисенку щось перепаде. Ну, а Філатов (міський голова Дніпра-міста) себе не скривдить теж...

5. Як місто згодом перейменуємо на Січеслав, так і дату міста науково обґрунтуємо, і без поспіху. Місто, звісно, старіше за совкову цифру, встановлену Єкатєріною. Але бездоганних артефактів про 1526 років нема! Нехай Філатов з Денисенком не брешуть! Дату заснування міста згодом теж змінимо."

(Якименко Андрій-батько до Якименка Богдана-сина, 21.09.2025, telegram-чат).

Вже ж як ми шпетимо Радянський Союз з його комуністичною ідеологією, але навіть найдубовіші комуністи не докумекали, подібно Денисенку голосуванням на міській комісії щодо дати народження міста, приписати Союзу тисячу років!

А що? Самарканд і Бухара набагато старші за столицю СРСР Москву. Бухару засновано у 6-7 століттях нашої ери, а Самарканд - узагалі з 8 століття до нашої ери! Зараз вони входять до держави Узбекистан, а за Радянського Союзу належали до Узбецької Радянської Соціялістичної Республіки, що входила до складу СРСР.

Отож, який там 1922 рік від дати союзного договору?! Яке там 9 століття від Київської Руси?! Приєднали узбеків до Союзу - і враз народження Радянського Союзу перенеслося аж до 8 століття до нашої ери! Самарканд не дасть збрехати!

І Стара Самар не дасть збрехати: Дніпру-місту 1526 років! Ага.

Навіть у Робочій групі міської ради, яку очолює заступник міського голови зі студентським дипломом історика Андрій Денисенко, не всі доктори історичних наук твердо погоджуються з датою 1526 рік.

Доктор історичних наук Ігор Кочергін називає 1650 рік, що підтверджується численними письмовими, археологічними та народно-пісенними артефактами, і то ще треба науково працювати і вчиняти археологічні розкопки на тверде підтвердження та уточнення дати.

Його опонент доктор історичних наук Сергій Світленко, мабуть, під грізним поглядом, можливо й під грізним гарчанням Денисенка, проголосував цю дату 1526. Тут мені спадає уявна картина: на історичному іспиті університету студент Денисенко виправляє екзаменатора доктора наук Світленка...

Але ж сам Світленко каже: на Старій Самарі виявлено товарні пломби 1524-1525 років - мовляв, була торгівля! Зверніть увагу: вже була торгівля як мінімум з 1524-1525 років! Торгівля щó, в голому степу була?! Напевне ж біля якогось поселення, що вже існувало, і не пізніше 1524-1525 років! Отже, копайте і шукайте місто! Але ж ні, на мапі 1526 року польського картографа Ваповського уже була Стара Самар. Тому, мовляв, "маємо достатньо підстав вважати" (Світленко), що на той час поселення було! Та ясен пень, що коли на мапі показали, то поселення... давно вже було, дохтуре історічєськіх наук Світленко!! Але де Стара Самар (хто каже це Новомосковськ, тепер Самар, хто каже селище Шевченко, нині Самарський район Дніпра-міста), де Ігрень (існують і прив'язки до дати селища Ігрень), де Придніпровськ, і де місто Дніпро! Самарканд вам у поміч!

А якби Ваповський мапу випустив у 1536 році - то як? Знов за мапою рахуємо народження поселення чи все ж таки, як того вимагає історична наука, будемо шукати додаткових артефактів, включно з археологією?!

Як бачимо, наукове історичне середовище не має твердої і сталої думки щодо дати народження міста на Дніпрі-ріці. Розбіжність у понад 100 років. Треба копáти далі й глибше!

Але Робоча група під орудою історика Денисенка (до речі, перевірити б його університетські знання!)... проголосувала цифру 1526.

Коли я це побачив-прочитав, мені одразу зринув із закапелків пам'яти совковий новорічний дитячий фільм "Дванадцать місяців" (1972, Ленфільм, режисер Анатолій Граник):

«Професор:
- Рік, Ваша величносте, складається з дванадцяти місяців. Місяці йдуть один за одним.

Королева:
- А якби я захотіла, щоб зараз настав квітень?

Професор:
- Це неможливо, Ваша величносте. Це наука і природа!

Королева:
- А якщо я видам такий закон і поставлю велику печатку?

Професор (безпорадно розводить руками):
- Боюся, що й це не допоможе, Ваша величносте, бо закони природи...

Королева (перебиваючи його):
- Я видам новий закон природи! Агов, покличте мені Канцлера!».

Отож, "канцлер" Денисенко підготує новий закон про дату міста, а "король" Філатов його підпише й поставить велику печатку!

Те, що міський депутатський корпус проголосує улюблене для Денисенка і Філатова число 1526 - не маю сумніву. Філатов протягне цю дату через сесію міської ради. Як протягував рішення на захист російської мови, рішення про передачу міським жидам приміщень, будівель і міських земель, як знищував дитячу міську Флотилію та переносив із центру міста у міське задуп'я Центральну міську бібліотеку (це ж хтось зазіхнув на будівлю в центрі міста!). Протягне, бо в сесійній депутатській залі Дніпра-міста сидить тупе ремиґаюче стадо філатівського бидла, яке щиро вірить, що голосуванням про сумнівну дату міста можна перекреслити археологію, історію, взагалі науку, уподібнюючися казковій королеві, яка своїм указом переносить календарні місяці "наближаючи" весну!..

І наостанок: навіщо міська влада натягує сову на глобус, чому викручує докторам наук руки на Робочих групах? Таж гряде 500-річчя ж міста у 2026 році (від року 1526)! Ото грошви на сувеніри, заходи, концерти, лекції та народнії гуляння буде виділено містом, забувши фронт!.. Ото нагода поживитися!!...

«Ми погуляємо на славу (тобто вони, ці історичні брехуни і стадо бидла довкруг них)! А наступна влада нехай виправляє дату, якщо ми помилилися. Нам до того вже (вже!) до сраки!!..» (©Робоча група Денисенка), - не маю сумніву, що сáме так вони і мислять!!

Додатки:

1. Дніпру - 6 мільйонів років!
2. Радісний допис про неправдиву дату.
3. Моє перше обурення в листі членам родини (telegram-чат, 21.09.2025).
4. Думка доктора історичних наук Ігоря Кочергіна.
5. Думка доктора історичних наук Сергія Світленка.
6. Телеканал Дніпро TV паскудно бреше! Не історики назвали дату 1526, а Робоча група Денисенка! Сáме серед істориків у цій же Робочій групі нема спільної думки!
7. Робоча група голосує про перенесення місяців у календарі, гм, жартую, вони переносять історичні дати голосуванням... Денисенко - в центрі, геть кучерявий (жарт), у чорній футболці.

©Андрій Якименко
22.09.2025

15 травня 2025

ОДЕСА. ПЛЯЖ. РАДЯНСЬКА ОКУПАЦІЯ

ОДЕСА. ПЛЯЖ. РАДЯНСЬКА ОКУПАЦІЯ

Це Одеса, Україна. Точніше, УРСР - Українська Радянська Соціялістична Республіка. Зараз би сказали - під радянською (читай: російською) окупацією.

Літо 1965 року. Отже, мені кілька місяців (я 02 січня 1965 року народження). Це одеський міський пляж. Я спитався в мами про ці фотки: де це, коли це?

Мама відписала в telegram-чаті: "Це в Одесі. На пляжі. Бáтьків танкер був на ремонті і ми з тобою були в гостях у нього. Жили на танкері "Бухарест". Батько в цей час вступав в інститут. 1965 рік. Літо".

Батько складав вступні іспити до ОІІМФу. ОІІМФ - це Одеський інститут інженерів морського флоту, який і досі існує в Одесі. Батько його закінчив. Тільки тепер це ОНМУ - Одеський національний морський університет. Потім плавав на танкері "Бухарест", розвозив нафту і зерно по дружніх країнах, дружніх до Радянського Союзу, звісно.

Я не пам'ятаю цього часу, бачу тільки по світлинах, був надто малий, щоб запам'яталося.

... Зараз багатьох тих людей, що купалися і засмагали на одеському пляжі, вже нема в живих, їх Час забрав. А їхні діти і онуки, навернувшись в Українство, нині виборюють Державу на російсько-українській війні...

На світлинах, літо 1965 року:

1. Андрій Якименко, 7-8 місяців віку, в шапці на дивані, танкер "Бухарест".
2. Мама (Якименко Любов Кузьмівна, 10.01.1941 року народження) тримає мене на руках.
3. Батько (Якименко Григорій Васильович, 19.09.1940 - 21.09.2022). Я в батька сиджу на шиї.
4. Мати пояснює ці світлини, telegram-чат.

©Андрій Якименко
15.05.2025

19 січня 2025

ДЕНЬ ЗЛУКИ В 1990 РОЦІ У ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКУ

ДЕНЬ ЗЛУКИ В 1990 РОЦІ У ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКУ

Сергія Копанєва, українського патріотичного активіста з Дніпра-міста, я знаю з 1989-1990-х років.

Напередодні 35-ї річниці відзначення Дня Злуки (Дня Соборности) 22 січня 1990 року, ще за існування Радянського Союзу, Сергій Копанєв запитав мої спогади про той час. Я тоді жив у Дніпродзержинську Дніпропетровської области (нині місто Кам'янське).

Ось, подаю нашу переписку в месенджері про цю вікопомну подію.

Facebook-messenger, 18-19.01.2025:

Сергій Копанєв:
- Доброго вечора, Андрію. На 22 січня, до Дня Соборности готується передача про події 22.01.1990 року в Києві ( "ланцюг єднання"). Якщо ти там був, або знаєш прізвища людей які брали участь, повідом. Цікавлять дані по Кам`янському і Кривому Рогу. Дякую.

Андрій Якименко:
- Так, був ланцюг у тодішньому Дніпродзержинську. Напишу.

Сергій Копанєв:
- А хто їздив у Київ?

Андрій Якименко:
- Не знаю таких. Ми тоді, члени УРП, вирішили ланцюг створити в центрі міста, що й зробили.

Сергій Копанєв:
- Дякую. Але від УРП була делегація з деяких міст, говорили, що із Кам'янського теж. А Ярослав Гриджин і Вайсенберг були з тобою?

Андрій Якименко:
- Гриджина, здається, в ланцюгу в центрі міста не було. Стояли на центральній площі тодішнього Дніпродзержинська (нині Кам'янське), на площі Леніна (нині площа Героїв) - Андрій Якименко, Владислав Вейссенберг, також, здається, Валерій Чорномаз, інші активісти. Здається, людей зо 20 було.
В міській УРП тоді головував Вейссенберг, я був на посаді писаря (так проголосували назву посади). Отож, ідея Ланцюг єднання провести в центрі міста була від Владислава Вейссенберга, решта партії підтримали. Тому ми вийшли на площу і, здається, о 12 годині дня стали в коло, взявшися за руки. Коло було не дуже велике, але й немале. Цікаво, що більше навколо нас було натовпу різних ґав, котрі запитували щó це все означає. Ми пояснювали, що по всій Україні (тоді ще був Радянський Союз) робимо таке символічне з'єднання від Донецька і Луганська до Львова і Ужгорода. Тоді День Соборности що для нас був новим, що для населення. Хто до нас знав про цю Злуку? Вейссенберг, як учитель історії у 35-й школі Дніпродзержинська, нам, в міській УРП, уперше розказав про злуку УНР та ЗУНР. Ми тоді, молоді неофіти (молоді віком, я тоді мав 24 роки, та ідеологічно, як новонавернені) горіли цими новими знаннями, прагнули їх накинути радянським масам. Пам'ятаю, якась преса місцева була, кореспонденти (тоді журналістів "не було", були спецкори і кори) місцевої газети компартії та міської ради "Дзержинець", щось нас розпитували, люди теж цікавилися. Пам'ятаю, і я щось пояснював, але більш історично-грамотно всім розказував про мету нашого заходу Вейссенберг.
Згодом, на засіданні Проводу міської УРП, ми аналізували весь захід і дійшли висновку, що провели його добре, кинули в маси нову ідеологію та історичні знання, що "комуністами приховувалося 70 років".

Сергій Копанєв:
- Дякую, Андрію. Дуже змістовна , об'єктивна і змістовно виважена розповідь про тогочасні події по "ланцюгу єднання". Обов'язково скористаюся з посилкою на тебе. Дякую.

Андрій Якименко:
- Дякую. Використовуй. Все, що я публікую, можна брати, і кому завгодно брати, кому завгодно перекидати. Я свої соцмережні сторінки не закриваю, як бачу, роблять деякі - тільки друзям... Якщо мати на меті поширення ідеології, то її поширювати треба серед найширших мас, навіть серед ворогів! Рано чи пізно хтось навернеться в національну ідеологію навіть із тих, хто її не сприймав!
До речі, сáме те, що я, вже будучи в ДСУ, поширював нову ідеологію, ходив з промовами, робив пресконференції не тільки серед своїх, але й серед чужих, сáме така політика Якименка і ДСУ не сприймалася тодішнім українським загалом як Дніпропетровська (нині Дніпро-місто), так і области, навіть України. Я вважав, що "варитися" виключно серед своїх є недалека політика. Ідеологію мають чути широкі темні маси народу! Інакше як їх навернути в Українство?

Андрій Якименко:
- До речі, я вслід за тобою тут пишу про УРП, але історично це неправильно. УРП тоді ще не існувала. Всі оці масові проукраїнські заходи здійснювали члени Руху (до якого ми, вищенаведені, теж належали), ТУМу, інших новопосталих українських гуртів, організацій, загально сирих спільнот українських патріотів за загальною тодішньою збірною назвою - демократичні сили. Як на противагу тодішній при владі комуністичній тоталітарній партії.

Андрій Якименко:
- Всі оці наші (Андрій Якименко, Владислав Вейссенберг, Валерій Чорномаз, Ярослав Гриджин, Кость Харагезов, інші) масові та "партійні" заходи ми здійснювали до весни 1990 року як члени УГС, яка потім і перетворилася на партію УРП:
29-30 квітня 1990 року в Києві відбувся з'їзд Української гельсінської спілки, який ухвалив рішення про перетворення її в Українську республіканську партію (УРП).

Сергій Копанєв:
- Андрію, чи використовувалась на заході в Кам'янському якась символіка.
Відносно поширення державницьких ідей, в тому числі серед ворогів, то тут я з тобою солідарний і підтримую. Але сама важка праця працювати з "болотом" і в середені нього. Але час показав, що це була правильна тактика.

Андрій Якименко:
- Так, на Ланцюгу єднання 22 січня 1990 року ми тримали синьо-жовті прапори, штук 5 чи 6 серед усього того гурту на площі патріотів та сторонніх ґав і пішоходів. Я постійно приносив зшиті моєю мамою синьо-жовті прапори (вони ж тоді не продавалися, кожен шив собі). Інші теж приносили своє. Пам'ятаю, восени 1989 року я з Костем Харагезовим обійшов усі крамниці Дніпродзержинська, скуповуючи ці два кольори тканини. До речі, ледве набрали тканини! Продавчині казали: "Та перед вами скупили ці кольорові тканини! І що це, для чого це?" - питали. Пам'ятаю, ми казали, що для українських прапорів, бо кольори УРСР - це імперські комуністичні прапори! Продавчині так з подивом на нас дивилися! До речі, синього, як у сучасному прапорі не було, була блакитна, навіть ясно-небесна тканина, я її купував. Ну, тоді державно-усталених кольорів прапора не було, кожен шив, що міг і як знав, просто вже знали, що синє, блакитне і жовте - то українське, на противагу червоним комуністичним прапорам. Я купив держална-древки до цих прапорів, а це були дерев'яні довгі руків'я до лопат і заступів. Усе було саморобне. Отож кілька своїх прапорів завжди приносив на наші українські масові заходи. Ці історичні саморобні прапори досі лежать у моєму архіві.
Ага, іще згадав: ми приносили плакати, самонаписані. Ми купували ватман, шкільні акварелі, пензлики і під лінійку як уже виходило друкованими літерами писали гасла. Я сам, бувало, до третьої ночі писав такі плакати, бо вдень ми на Проводі вирішили десь провести масовий захід. На плакатах було, пам'ятаю, "Україні - незалежність!", "Геть комуністів!", "За Українську Державу!" і подібне.
А ось на День злуки, про який ти питаєш, я приніс прапори, ці плакати і широку, розміром 1м на 1,2м карту УРСР, купив її в ЦУМі. Отож, вже знаючи про що Злука і як український загал у 1990 її відзначить, я фломастерами з'єднав Донецьк-Луганськ-Харків і так далі до Львова й Ужгорода, наклеїв цю карту на ватман для цупкости, приклеїв аркуш шкільного зошита з історичним поясненням Злуки (в патріотичній пресі взяв!) і тоді на площі пришпилив канцелярськими кнопками до стенду (влада тоді вже поставила давно дерев'яні стенди на площі, "для гласности"). Пам'ятаю як згуртувався народ, що вештався центром міста, навколо цієї створеної мною ідеологічної мапи УРСР.

Андрій Якименко:
- Я був делегатом тодішнього 1-го з'їзду УГС, який перетворився на Установчий з'їзд УРП (29-30 квітня 1990 року, м. Київ). Делегатами також були на цьому З'їзді: Владислав Вейссенберг, Валерій Чорномаз, Ярослав Гриджин.

Сергій Копанєв:
- Дякую за об'єктивно викладений матеріал.

Андрій Якименко:
- Використовуй як вважаєш за потрібне.

Сергій Копанєв:
- ОК

Сергій Копанєв:
- Дякую за хорошу добірку матеріялів.

На світлинах:
Сергій Копанєв, facebook-сторінка; знятки (скрини) переписки Сергія Копанєва і Андрія Якименка; публікації Андрія Якименка 2013-2016 років про місце проведення Ланцюгу єднання в 1990 році; Андрій Якименко на цьому історичному місці, 2013 рік, нинішнє м. Кам'янське Дніпропетровської области; сучасний вид Майдану Героїв, м. Кам'янське (сáме під нинішнім бордом "Автозвук" на початку 1990-х років був інформаційний стенд для народу і для тодішньої політики гласности).

© Андрій Якименко
19.01.2025