Перекласти (Translate)

11 червня 2018

ПОЛІТИЧНЕ МОВОЗНАВСТВО

ПОЛІТИЧНЕ МОВОЗНАВСТВО

Ну, от, побачив я, що у місті Кам'янському Дніпропетровської области (колишнє місто Дніпродзержинськ) досі є вулиця Москворецька.

Мені давно відомо, що русскій языкъ (московская речь) поширювався поступово від Москви до "самих до окраїн" кілька століть, з 13 століття аж по нині. Ще Владімір Даль, той, що "Толковий словарь", писав у 19 столітті, що за 100 верст від Москви московську мову не розуміє дєрєвєнскій народ, бо розмовляє фінно-угорськими говірками. Отож, нинішній русскій языкъ народився у Москві і саме у Москві завжди було "москворєчьє" - від слова Москва і слова речь (мова, якщо по-нашому). А далі, за Москвою (за територією Москви-міста, тобто за територією московской рєчі), було Замоскворєчьє! Це ж елементарно, Ватсоне!

Щоправда, москальська Вікіпедія та москвонауковці стверджують, що "замоскворечье" походить від слів "за Москва-рікою". Селилися, мовляв, за Москва-рікою і тому назвали Замоскворєчьє місцевість і навіть нинішній адміністративний район Москви (гм, місцевість заМоскворєчьє, а адмінрайон чомусь Москворєцкій...). Щоправда, річка одна там, у районі Москви-міста, то навіщо так називати складно, Замоскворєчьє? Можна ж було і простіше - Зарєчьє... Тобто, виходить, що москальська версія занадто вже притягнута за вуха!

Так от, у Кам'янському досі є вулиця Москворецька. Мені нині 53 роки, у рідному Кам'янському я жив до 29-річного свого віку і завжди знав цю вулицю Москворецьку, бо вона близько до центру міста знаходиться. Отже, мені вже 53 роки відомо про цю вулицю.

Ну, я й написав до українського Уряду, що Кам'янська міська рада досі не змінила назву вулиці, яка (ця назва) отримана нами від ворога - від москалів. Мовляв, - писав я, - що на вулиці селили москалів (росіян) і на вулиці чулася москво-рєчь, тому названо вулицю Москворєцкой. Звертаю увагу, що саме місто чи ріку Москву я не тулив до своєї скарги.

Уряд надіслав проблему до Кам'янського. І бовдури, я б сказав - сепаратисти! - міської влади відмовилися перейменувати вулицю, бо її названо на честь... Москви-ріки! Ну, ви колись стрічали таких бевзнів?!

Коротше, цей мій допис можна й спростувати за філологічною наукою, нехай! "Москворєцкая вулиця" - чи від ріки, чи від московской рєчі - неважливо!

Тут головне, що кам'янські придурки, бевзні, бовдури, сепаратисти, падли і тварюки досі мають назву вулиці, як вони самі пояснюють, від Москви-ріки - ворожої ріки ворожої держави!..

На світлинах:
Моя переписка щодо Москворецької вулиці міста Кам'янського Дніпропетровської области.

11 червня 2018 року

Немає коментарів:

Дописати коментар

Прокоментувати допис: